Uživatel nepřihlášen
Blog veterána Half-Life.
RSS kanál blogu
Píše: HALF-LIFEBLAZEN - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Blog veterána Half-Life.

10. výročí Orange Boxu

Úterý 10.10.2017 05:26 - Autor: HALF-LIFEBLAZEN
To se mi líbí

10. výročí Orange BoxuJe to k nevíře, jak tento čas solidně letí, ale je už 10 let, co vyšla tato úžásná oranžová krabička, která nám přinesla všem fankouškům očekávané pokračování série Half-Life 2. Pojďme tedy shrnout co doprovázelo před i po jejím vydání.

Toto mě v obchodě s hrami okamžitě svojí barvou praštilo do očí.
Toto mě v obchodě s hrami okamžitě svojí barvou praštilo do očí.

Před vydáním

Jak už bylo zvykem, před vydáním doprovázely odklady a protahování, což už není nic neobvyklého, ale vzpomínáte si ještě někdo že dříve měli být dvě verze těchto boxů? První to měl být The Black Box který měl obsahovat 3 hry, Episode Two, Team Fortress 2 a Portal a měl být určený stávajícím majitelm Half-Life 2 a Episode One a druhá verze tedy The Orange Box navrh obsahuje samotný Half-Life 2 a Episode One a je tedy určena nováčkům HL série a v té době byla pochopitelně i dražší kolem 1200 Kč. Krabicová vydání měla na starost EA a dostala jeden "úžasný" nápad a to zrušit The Black Box a s Orange Boxem vytřískat víc peněz i od lidí kteří už Half-Life 2 a Episode One vlastnili, odtud začala má první nenávist k EA, protože sérii Half-Life jsem vždy chtěl v krabicové podobě do sbírky a čekala mě zbytečná investice i do her které jsem už roky vlastnil.

Toto by mi bývalo zdobilo mojí herní poločku a vzhledově se mi líbila mnohem více, než její dražší oranžová verze.
Toto by mi bývalo zdobilo mojí herní poločku a vzhledově se mi líbila mnohem více, než její dražší oranžová verze.

Dále před vydáním nás doprovázela spousta videí a trailerů na Black Box, Orange Box i na jednotlivé hry samotné a když to srovnám s dnešními trailery, tak na tu dobu byli originální, hráče pobavili a udržovaly natěšené aniž by cokoliv vyzradili něco stěžejního ze hry, jelikož výsledné hry nakonec byli stejně úplně jiné než trailery. Jelikož jich je hodně, vyberu sem ty nejvýznamější.

Jak moc se finální verze her nakonec liší se můžete přesvědčit samy.

Po vydání

Nůže jak se Orange Box objevil na Steamu, tak ho ještě doprovázely předobjednávky na Steamu která stála pouhých 1000 Kč a byla považována za nejlepší nákup roku, jelikož obsahovala hned 5 her v jednom, plus nabídla přístup do uzavřené bety Team Fortress 2, schválně kdo z vás má Primeval Warrior odznak?

Tento odznak má málokdo, já bohužel ne.
Tento odznak má málokdo, já bohužel ne.

Protože jsem ale byl zastáncem krabicové verze a digitální distribuce pro mě byla cizí, nebylo mi než našetřit kolem 1200 Kč a pořídit si předražený Orange Box jenom proto abych si mohl zahrát Episode Two, tenkrát mě Team Fortress 2 moc nelákalo, protože jsem nebyl na multiplayer a v té době jsme měli internet na dial-up připojení a Portal byla logická hra které mě v té době nebavily. Kdybych býval rok nebo 2 počkal časem bych se dočkal samostatné Episode Two v krabicové verzi, ale to jsem nevěděl a měl jsem za to že samostatné verze byli exkluzivní jen na Steamu. Ale protože v té době školní vánoční akce jsme se zastavily i do Tesca a třídní učitelka se ze mě snažila vypáčit co si plánuji koupit, tak mi pak na to poskytla slevové kupony které moc nevyužívala, takže Orange Box mi stal za polovic a nakonec to nebyla špatná koupě, nikdy bych nevěřil jaké události v době mé koupě proběhly na které si ještě dodnes velice rád vzpomínám. Dost už vývojové i osobní historie, pojďme se nyní zaměřit na hry které tato krabice obsahuje. Předem upozorňuji že další části mohou obsahovat spoilery, ale protože 10 let je už dlouhá doba, většina už to zná stejně z videí.

Half-Life 2

Half-Life 2 netřeba představovat, tato hra byla vyvíjena neuvěřitelných 6 let od vydání jedničky, a doprovázela ji nepěkná historie s hackerem a ukradenými kody. V této hře v roli Gordona Freemana pokračujete přesně tam, kde jednička skončila, jste najati G-MANem pro úkol o kterém ani nevíte a hlavním cílem je svrhnout nadvládu Combine na Zemi v City 17 a zachránit bývalého kolegu Eliho Vance. Hra představila komě úžasného příběhu a hratelnosti také realistickou fyziku, která se dala využít i ve prospěch bitvy a na řešení logických hádanek. Představila legendární zbraň Gravity Gun a atmosférou se dosti inspirovala románem 1984 od George Orwella. Kromě City 17 vás čekali i kanály, Ravenholm pláže, depresivní vězení Nova Prospekt a ve finále Combine Citadelu, ve které jste svrhli dr. Breena, bývalého správce Black Mesy. Její neduhem je bohužel konec ve tvaru cliffhangeru který vás zaplaví otázkami ale bez odpovědí. Tato hra už brzy 16. listopadu 2017 oslaví 13. výročí.

Jeden z ikonických začátků Half-Life 2.
Jeden z ikonických začátků Half-Life 2.
Jeden z nejoriginálnějších nápadů, aneb tutorial se zacházením s Gravity Gunem.
Jeden z nejoriginálnějších nápadů, aneb tutorial se zacházením s Gravity Gunem.

Tyto screeny byli pořízeny z perfektní modifikace Half-Life 2: Update, kterou můžete zdarma stáhnout ze Steamu.

Half-Life 2: Episode One

Pokračování skvělého Half-Life 2, který navazuje na konec Half-Life 2, po vyřazení Citadely z provozu G-MAN nechá Alyx na pospas a vás ve stázi, Vortigaunti si to ale líbit nenechali a Alyx zachránili a vás ze stáze proti vůli G-MANa vysvobodili. Gordonovým úkolem celé první epizody bylo stabilizovat hlavní jádro citadely na dobu nutnou k evakuaci přeživších ze City 17. V kontrolní místnosti jádra Citadely Alyx našla neznámá data, která obsahovala i nahrávku od Judith Mossman z Arktické základny, ať to bylo cokoliv, po stáhnutí dat začali Combine Alyx i Gordona pronásledovat. Tato hra byla jen tvz. přetupním můstkem mezi HL 2 a Episode Two, tudíž nic moc nového nepřinesla až na jednu vyjimku, Combine Zombie neboli Zombine, který se svým granátem měl dost velký sebevražedné sklony (bylo už vidět že mu život nejspíš nebavil). Byl prvním dílem po Lost Coast který nově představil technologii HDR, ale protože HDR je už standartem tak to dneska už nikoho neohromí.

Citadela na pokraji zhroucení v Episode One.
Citadela na pokraji zhroucení v Episode One.

Half-Life 2: Episode Two

Konečně je na řadě druhá epizoda na kterou všichni čekali, pravý důvod koupě vysněného Orange Boxu. Tato hra oproti HL 2 a Episode One obsahovala spoustu novinek, hlavně překopané prostředí, kde se odehrávalo v lesích, ale na sbírání hub bohužel nebylo čas, jelikož Gordon s Alyx stále byli pronásledování kvůli datům z Episode One a museli je co nejdříve doručit do rebelské základny White Forest. Jak bylo v Half-Life zvykem, vždy se něco pokazilo a nabralo to velkých zvratů. Hra obsahovala i napínavější pasáže, jako obrana podzemního tábora před Antliony, honička s vrtulníkem a hlavně epický závěrečný souboj s armádou Striderů kteří mohli zhatit rebelům důležitý plán na uzavření superportálu, který by přivolal další posily ze řad Combine. Bohužel tato hra proslavila dosti nejhorším cliffhangerem v historii počítačových her vůbec, a smutnější na tom je že po dobu 10 let co tato epizoda existuje jsme se nedočkali zádné oficialní informace o případném pokračování.

Portálová bouře z roztaveného jádra Citadely, kdyby Superportál byl nabit, začala by další tentokrát 7-mi minutová válka.
Portálová bouře z roztaveného jádra Citadely, kdyby Superportál byl nabit, začala by další tentokrát 7-mi minutová válka.

Team Fortress 2

Teď je na řadě hra, hra která byla vyvíjena neuvěřitelných 9 let a několikrát změnila vývoj, její historie sahá až do dob modifikace Quake 1 až po součastnost která bohužel představila dosti neslavný herní prvek který se stal standartem dnešních AAA her, ale po pořadě.

Tato hra po vydání navzdory dlouhým vývojům a restartům zaznamenala obrovský úspěch jaký nikdo nečekal ani ve snu. Jedna z prvních her se stylizovanou grafikou, chytlavou hratelností a nepopsatelným humorem získala srdce nejednoho hráče a chytla dokonce i mě který v té době na multiplayerové hry moc nespecializoval a to už je co říct. Hrajete za 9 naprosto odlišných tříd, kteří se liší arsenálem, vzhledem i stylem boje, není problém hrát za Snipera, Heavyho nebo za zákeřného Spye a v případě potřeby classy střídat. Herní režimy taktéž byli chytlavé, CTF kde místo vlajek kradete kufřík a svůj bráníte, CP kde dobýváte různá území a bráníte je po určitém čase a dalších herních modů.

Byla to první hra od Valve, která se dočkala nejmasivnější podpory ze strany Valve a dočkala se i monstrozních updatů které změnily hru naprosto k nepoznání, nové mapy, překopané menu, nové herní mody a dokonce i nové zbraně. Zde se u nich musíme okamžitě zastavit, dříve se nové zbraně a vybavení získavaly za achievementy a později je dali do náhodného drop systému, takže stačilo jen hru hrát a dočkali jste se jich i bez achievementů. Jenže hráči chtěli více tak jim Valve kromě dalších nových zbraní přinesly i kosmetické itemy převážně čepičky, nebo-li hats a zde už začíná být kamenem úrazu. Hra se zvrhla z týmové střílečky na grindování čepiček a dokonce hráči od Valve prosily aby jim zavedli MIKROTRANSAKCE. Přesně tak mikrotransakce, toto je právě neslavně proslulý prvek který se v historii poprvé objevil v placené hře jako je právě TF 2 a spolu s nimi zavedli trading system a hráči z toho byli nadšení a Valve samozřejmě také, protože se naskytla velká vidina rychlých peněz za málo práce a díky tomuhle úspěchu to zjistili i další vydavatelé a dneska je normální že už se začínají mikrotransakce objevovat i v singleplayerových AAA her a stávají se standartem dnešní doby.

Co by to bylo za TFko bez legendární mapy ctf_2fort.
Co by to bylo za TFko bez legendární mapy ctf_2fort.
Bedny, pudry, deodoranty, cokoliv co má zámek a klíč je nutný koupit za realné prachy, tento nešvár má zrod u Zynga her pro Facebook a Valve v tom vidělo prachy, takže u Valve her je to standartem.
Bedny, pudry, deodoranty, cokoliv co má zámek a klíč je nutný koupit za realné prachy, tento nešvár má zrod u Zynga her pro Facebook a Valve v tom vidělo prachy, takže u Valve her je to standartem.

Portal

Opusťme vody TF 2 a zaměřme se na poslední hru v nabídce, tato hra byla v žánru velkou novinkou a Valve si nebylo jisté s jejím úspěchem, tak ji zařadili jen jako bonus k Orange Boxu. Já jsem tuto hru taky považoval za takzvaný dezert po hlavním chodu, tedy po Episode Two, a považoval jsem ji jen za odreagovačku ve které nestrávím moc času. Od hry jsem nečekal vůbec žádné zázraky a o to víc mě překvapila, ohromila a hlavně pohltila, z pouhého dezertu se stal další hlavní chod a než jsem se nadál hra byla dohraná a já nebyl schopen slova. Portal přinesl dosti neprobádaný žánr first person logických her, a princip spočíval v hledání řešení logických hádanek a dosažení k východu do dalšího testchamberu, k tomu vám sloužilo zařízení na vytvoření dvou portálů, jeden vstupní a jeden výstupní. Těmi portály šlo libovolně procházet a to včetně předmětů i zachování fyziky o momentu hybnosti. Vše jste museli zvládnout k dosažení všech 19 testchamberů a získání odměny v podobě sladkého dortu. Hra kromě toho nabídla naprosto úchvatný příběh ze světa Half-Life a ač zpočátku vypadal jednoduše, později nabral vážnější obrátky plný zvratů a vzkaz "The cake is a lie" se vryl do paměti mnoha hráčům. Hra ve mě otevřela oči a zvedla můj zájem i o logický žánr. Nesmíme zapomenout i na ikonickou GLaDOS jejiž vtipný monotoní hlas oblíbilo nemálo hráčů a na němou Chell která se až moc podobá Gordonovi. Hra se odehrávala v Aperture Science, hlavního konkurenta Black Mesy, která kromě portálů testovala loď Borealis o které byla zmíňka v Episode Two a měla se tam odehrávat Episode Three. Bohužel to je jediné propojení se světem Half-Life takže na žádné odpovědi se nedočkáte a hra dějově je úplně jinde, což je na druhou stranu i dobře, hru tak zahrají i ti co Half-Life svět moc nemusí, ale mají zájem o logický žánr.

Jeden z nejpokročilejších hlavolamů v Portalu.
Jeden z nejpokročilejších hlavolamů v Portalu.

Shrnutí

Orange Box skutečně představil obrovskou nálož, jakou jsme mnozí neočekávali, Představil 5 nejlegendárnějších her, jaké byli za tu historii vytvořeny, ale bohužel u jedné začali klíčit kořeny mikrotransakcí které jsou už standartem dnešní AAA doby. Co se po 10. letech událo? Mnozí neustále čekali na třetí epizodu ale té se nedočkali, jelikož Valve prohlásilo že epizodický model byl nesmysl a rozhodli se ho zrušit, jenže ani po Half-Life 3 nebyli stopy a číslovka 3 se proslavila jako ultratroll v digitálním světě než jako očekávané pokračování. Za tu dobu přesněji 5 let existence Orange Boxu stihlo Valve vydat ještě 5 her. Oba dva díly Left 4 Dead které vyšli o výročí původního Half-Life 1 místo očekávané Episode Three, naprosto skvělý Portal 2 který převýšil první díl, ale i tento obsahoval mikrotransakce. TF 2 změnilo obchodní model na F2P který hodně hráču naštval, účastnili se bojkotu ale stejně TF 2 hráli a to na konec, Dota 2 a Counter-Strike: Global Offensive, které kralují na Steamu dodnes a točí se tam velké peníze jak v kasínech v Las Vegas.

Dalších 5 let přestali být Valve aktivní a už jenom shrabují peníze za něco co vytvoří komunita do jejich dvou poslední her a poslední dobou na co sáhnou to většinou přestane fungovat a dokud to není chyba v penězích tak to neřeší. Těsně před 10 výročím ale stihli oznámit 6 hru na kterou mnozí čekali a určitě se mnozí těšili, tou je Artifact, karetní hra z prostředí Doty. Upřímě, toto je od Valve ještě větší troll než kdyby oznámili Ricochet 2.

Čeho jsme se ale aspoň skutečně dočkali a to přímo od Marca Laidlawa, který spolu s dalšími lidmi odešli od Valve, je scenář nikdy nedokončeného Half-Life 2: Episode Three. Bohužel vám ale opět neposkytne odpovědi na některé otázky a opět obsahuje ještě horší cliffhanger než Episode Two a plivne hráčům do tváře zprávu že vše bylo marné a veškerá vaše snaha neměla význam. Než abych vám scenář sepisoval vás odkážu na Cvrndův článek.

S nejvyší pravděpodobností toto bude definitivně můj poslední článek který sepisuji a protože Valve už o svět Half-Life ztratil zájem tak už ač nerad považuji Half-Life sérii za pomalu doživající se konce jejího života, na živu ji udržuje jenom komunita díky modifikacím a i ty už dost stagnují.

Takže rozlučku s blogem a sérii Half-Life stvrzuji tímto sloganem.

Sbohem Half-Life, bylo mi cti tě hrát.

Vtipné a smutné zároveň, holt už třetí díl nebude a možná je to i dobře.
Vtipné a smutné zároveň, holt už třetí díl nebude a možná je to i dobře.
Tisk
Hodnocení:
( Zbývají 3 hlasy pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku 10. výročí Orange Boxu
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Freeman    No, lodě by jim nebyly moc platný, protože (podle všeho) , domovský svět Combine není v našem vesmíru. Taky by mě opravdu zajímalo co plánuje G-Man s Alyx, zřejmě Alyx (i její minulost) hraje v G-Manových plánech mnohem větší roli, než jsme si mysleli.
A nějaký smysl to všechno mít muselo, kdyby G-Man věděl, že všechno co Gordon a hnutí odporu udělá nemá smysl, tak by se o to vůbec nestaral.
Takže kdoví.
Freemanfreeman11766
    13.10.2017 19:38
Freeman

@ odpověď na komentář od HALF-LIFEBLAZEN:No, lodě by jim nebyly moc platný, protože (podle všeho) , domovský svět Combine není v našem vesmíru. Taky by mě opravdu zajímalo co plánuje G-Man s Alyx, zřejmě Alyx (i její minulost) hraje v G-Manových plánech mnohem větší roli, než jsme si mysleli.
A nějaký smysl to všechno mít muselo, kdyby G-Man věděl, že všechno co Gordon a hnutí odporu udělá nemá smysl, tak by se o to vůbec nestaral.
Takže kdoví.Komentář byl autorem naposledy upraven 14.10.2017 11:54

Původní verze před úpravami:No, lodě by jim nebyly moc platný, protože (podle všeho) , domovský svět Combine není v našem vesmíru. A taky by mě opravdu zajímalo co plánuje G-Man s Alyx, zřejmě Alyx (i její minulost) hraje v G-Manových plánech mnohem větší roli, než jsme si mysleli.

HALF-LIFEBLAZEN napsal:Pravda je že jediný možný portál pro Combine představovala ta loď Borealis a proto o ní měli až takový zájem. Jednak na vyvolání další posil a jednak tu technologii vstřebat do svého, nesmíme ale zapomenout že G-MAN má vždy jiné plány než se na první pohled zdá a i kdyby neměli Combine přístup k Zemi skrze portály, proč by to nezkusili i postaru pomocí lodí. Civilizace co zvládne Dysonové sféry by neměla problém cestovat astronomickou rychlostí světla. Jinými slovy, pořád jsou Combine mocnější a pořád mají hlad po nových technologií. :D

Co se týče příběhu, souhlasím ten byl skvěle napsán a toto bych si skutečně i rád zahrál, bohužel škoda že vyšel ve formě textového souboru. :(

HALF-LIFEBLAZEN    Pravda je že jediný možný portál pro Combine představovala ta loď Borealis a proto o ní měli až takový zájem. Jednak na vyvolání další posil a jednak tu technologii vstřebat do svého, nesmíme ale zapomenout že G-MAN má vždy jiné plány než se na první pohled zdá a i kdyby neměli Combine přístup k Zemi skrze portály, proč by to nezkusili i postaru pomocí lodí. Civilizace co zvládne Dysonové sféry by neměla problém cestovat astronomickou rychlostí světla. Jinými slovy, pořád jsou Combine mocnější a pořád mají hlad po nových technologií. :D

Co se týče příběhu, souhlasím ten byl skvěle napsán a toto bych si skutečně i rád zahrál, bohužel škoda že vyšel ve formě textového souboru. :(
HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617
    13.10.2017 16:50
HALF-LIFEBLAZEN

@ odpověď na komentář od Freeman:Pravda je že jediný možný portál pro Combine představovala ta loď Borealis a proto o ní měli až takový zájem. Jednak na vyvolání další posil a jednak tu technologii vstřebat do svého, nesmíme ale zapomenout že G-MAN má vždy jiné plány než se na první pohled zdá a i kdyby neměli Combine přístup k Zemi skrze portály, proč by to nezkusili i postaru pomocí lodí. Civilizace co zvládne Dysonové sféry by neměla problém cestovat astronomickou rychlostí světla. Jinými slovy, pořád jsou Combine mocnější a pořád mají hlad po nových technologií. :D

Co se týče příběhu, souhlasím ten byl skvěle napsán a toto bych si skutečně i rád zahrál, bohužel škoda že vyšel ve formě textového souboru. :(

Freeman napsal:No teď mě vlastně napadá, že byl příběh Episode Three vymyšlen naprosto skvěle a není to tak beznadějný konec, jaký by se mohl zdát. Jde jenom o to aby se Combine nedostali na Zemi, nějak jim zabránit v průniku do naší dimenze. Vždyť od konce HL2 nemají Combine přístup k Zemi a Eli se zmínil, že kdyby znovu otevřeli portál, vyhladili by lidstvo do 7 minut, stačilo by jen udržet dosavadní stav. A zase je všechno otázka teleportace, kdoví jakou další úlohu by měl G-Man.
Ale teď jen blbě žvaním, jen mě HL poslední dobou zase nadchlo :-D

Darkcan    Darkcandarkcan75203    13.10.2017 08:14 Darkcan

Komentář byl autorem naposledy upraven 13.10.2017 08:14

Původní verze před úpravami:Komentář k blogovému článku 10. výročí Orange Boxu

Darkcan    no já tehdy to kupoval kvůli TF2 a Portál jsem se ten rok zrovna registroval na steam a hrál jsem tehdy převážně Half-Life 2: Deathmatch jo to byly časy :) to ještě Gaben nebyl taková ď.... a na prachy v '' , , hold mají již nahrabáno tak na to kašlou :(Darkcandarkcan75203    13.10.2017 08:12 Darkcan

no já tehdy to kupoval kvůli TF2 a Portál jsem se ten rok zrovna registroval na steam a hrál jsem tehdy převážně Half-Life 2: Deathmatch jo to byly časy :) to ještě Gaben nebyl taková ď.... a na prachy v '' , , hold mají již nahrabáno tak na to kašlou :(

Freeman    No teď mě vlastně napadá, že byl příběh Episode Three vymyšlen naprosto skvěle a není to tak beznadějný konec, jaký by se mohl zdát. Jde jenom o to aby se Combine nedostali na Zemi, nějak jim zabránit v průniku do naší dimenze. Vždyť od konce HL2 nemají Combine přístup k Zemi a Eli se zmínil, že kdyby znovu otevřeli portál, vyhladili by lidstvo do 7 minut, stačilo by jen udržet dosavadní stav. A zase je všechno otázka teleportace, kdoví jakou další úlohu by měl G-Man.
Ale teď jen blbě žvaním, jen mě HL poslední dobou zase nadchlo :-D
Freemanfreeman11766
    12.10.2017 23:29
Freeman

No teď mě vlastně napadá, že byl příběh Episode Three vymyšlen naprosto skvěle a není to tak beznadějný konec, jaký by se mohl zdát. Jde jenom o to aby se Combine nedostali na Zemi, nějak jim zabránit v průniku do naší dimenze. Vždyť od konce HL2 nemají Combine přístup k Zemi a Eli se zmínil, že kdyby znovu otevřeli portál, vyhladili by lidstvo do 7 minut, stačilo by jen udržet dosavadní stav. A zase je všechno otázka teleportace, kdoví jakou další úlohu by měl G-Man.
Ale teď jen blbě žvaním, jen mě HL poslední dobou zase nadchlo :-D

HALF-LIFEBLAZEN    myscho: Orange Box už je jenom ozdoba, protože SteamPipe změnil formát souborů na ten nový neefiktivnější formát, který rozbil miliony starých modifikací a zároveň přidal i českou lokalizaci, jenže Valve to zbabrali a omylem vydali její alfa verzi místo té finální a už to tam takhle je roky.HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    11.10.2017 20:32 HALF-LIFEBLAZEN

myscho: Orange Box už je jenom ozdoba, protože SteamPipe změnil formát souborů na ten nový neefiktivnější formát, který rozbil miliony starých modifikací a zároveň přidal i českou lokalizaci, jenže Valve to zbabrali a omylem vydali její alfa verzi místo té finální a už to tam takhle je roky.

myscho    Si pamatam ako som sa s bratrancom bavil o Half-life 2 a Ep 1 (ako sme to prechádzali, samozrejme warez :D ) a potom som dostal od neho na vianoce Orange box, den odkedy som zacal pouzivat aj Steam. Teraz krabicka smutne lezi na policke, kedze DVDcka su uz nepouzitelne vdaka inemu suborovemu typu.
Neskor ma aj prekvapilo, ze Orange box krabicovka nema podporu cz, ale digital ano
myschomyscho20953
    11.10.2017 20:19
myscho

Si pamatam ako som sa s bratrancom bavil o Half-life 2 a Ep 1 (ako sme to prechádzali, samozrejme warez :D ) a potom som dostal od neho na vianoce Orange box, den odkedy som zacal pouzivat aj Steam. Teraz krabicka smutne lezi na policke, kedze DVDcka su uz nepouzitelne vdaka inemu suborovemu typu.
Neskor ma aj prekvapilo, ze Orange box krabicovka nema podporu cz, ale digital ano

Rascal    Kupoval jsem orangebox kvůli TF2, ale portal byl pecka.Rascalrascal7254    11.10.2017 11:21 Rascal

Kupoval jsem orangebox kvůli TF2, ale portal byl pecka.

Freeman    Je to docela smutné výročí. Těžko říct, že je to 10 let od ukončení celého Half-Life univerza, tehdy nebyl HL2 starý ani 3 roky. A ani nedávné zveřejnění scénáře Episode Three od Marca Laidlawa není zrovna veselou zprávou, je to scénář, ze kterého mrazí a naprosto beznadějný konec. Vlastně celá série není zrovna šťastným příběhem. Ale jsem rád, že jsme se aspoň dozvěděli, jak to mělo skončit - tedy příběh HL2 epizod, kdoví, jaký by byl případný Half-Life 3, stále by nebyl vyřešen G-Man nebo Vortiguanti. Byl bych radši za šťastnější konec, ale nechtěl bych zázračný happyend. Takové putování Gordona s Alyx jako přátel na život a na smrt v postapokalyptickém světě bylo nejlepší příběhovou stránkou v epizodách, vlastně je to jediná věc, díky které by v EP3 nebyla úplně beznadějná atmosféra, a mrzí mě, že už s Alyx nic neprožijeme (Teď opravdu nevím, jestli si přát pokračování, když se Valve tak změnilo, avšak, kdyby třeba vyšlo HL3 bez Alyx, tak by mě to totálně nasralo, ten koncept single co-op, kdy hráč cítí, že není sám proti celému světu, navíc s tak skvělou postavou jako Alyx je úžasný, to se opravdu povedlo) . On vůbec celý Half-Life je od prvního dílu koncipován tak, aby tam pořád byla nějaká záhada a nemyslím si, že by se to mohlo někdy uzavřít, navždy to bude otevřený příběh. A možná je to nakonec dobře, protože tu pořád bude naděje, že by lidstvo mohlo nad Combine zvítězit.

Každopádně mám úctu ke všem co se na Half-Life podíleli - stvořili nejlepší herní sérii všech dob a jeden z nejlepších příběhů vůbec.

Half-Life Forever
Freemanfreeman11766
    10.10.2017 18:56
Freeman

Je to docela smutné výročí. Těžko říct, že je to 10 let od ukončení celého Half-Life univerza, tehdy nebyl HL2 starý ani 3 roky. A ani nedávné zveřejnění scénáře Episode Three od Marca Laidlawa není zrovna veselou zprávou, je to scénář, ze kterého mrazí a naprosto beznadějný konec. Vlastně celá série není zrovna šťastným příběhem. Ale jsem rád, že jsme se aspoň dozvěděli, jak to mělo skončit - tedy příběh HL2 epizod, kdoví, jaký by byl případný Half-Life 3, stále by nebyl vyřešen G-Man nebo Vortiguanti. Byl bych radši za šťastnější konec, ale nechtěl bych zázračný happyend. Takové putování Gordona s Alyx jako přátel na život a na smrt v postapokalyptickém světě bylo nejlepší příběhovou stránkou v epizodách, vlastně je to jediná věc, díky které by v EP3 nebyla úplně beznadějná atmosféra, a mrzí mě, že už s Alyx nic neprožijeme (Teď opravdu nevím, jestli si přát pokračování, když se Valve tak změnilo, avšak, kdyby třeba vyšlo HL3 bez Alyx, tak by mě to totálně nasralo, ten koncept single co-op, kdy hráč cítí, že není sám proti celému světu, navíc s tak skvělou postavou jako Alyx je úžasný, to se opravdu povedlo) . On vůbec celý Half-Life je od prvního dílu koncipován tak, aby tam pořád byla nějaká záhada a nemyslím si, že by se to mohlo někdy uzavřít, navždy to bude otevřený příběh. A možná je to nakonec dobře, protože tu pořád bude naděje, že by lidstvo mohlo nad Combine zvítězit.

Každopádně mám úctu ke všem co se na Half-Life podíleli - stvořili nejlepší herní sérii všech dob a jeden z nejlepších příběhů vůbec.

Half-Life Forever

kingstoncze    Blázne super članek :-) tvuj starej kámoš KingSton :) PS: Nemám tě na Steamu? ! ! !kingstonczekingstoncze48648    10.10.2017 18:25 kingstoncze

Blázne super članek :-) tvuj starej kámoš KingSton :) PS: Nemám tě na Steamu? ! ! !

Mr.Lolendo (Pro hodnocení musíte být přihlášen)  2x   Bych se ani nedivil pokud by to byl tvůj poslední blog pro zing. Člověk tu píše ze srdce a jedinou reakci dostane: "nauč se psát konečně! "
Je taky zajímavé že vetšinou na blogu se to vždy hemží profesory češtiny.

Bohužel dnes se už nepečou koláčky z lásky ale z důvodu pouze a jen rychlého a snadného výdělku. Vše dnes postrádá smysl dělat pokud z toho netáhne pořádný balík peněz. Bohužel z takovou jsme odsouzeni l zániku. Jako GabeN který praskne. Jenže po něm zbudou samé kartičky, čepičky... apod kokotiny místo nových kvalitních her. Ve Valve se už dávno nemaká. Tam jen paří pokud vůbec do práce přijdou. Nedivil bych se kdyby najímaly studenty na tvorbu kartiček a čepiček.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    10.10.2017 16:56
Mr.Lolendo

Bych se ani nedivil pokud by to byl tvůj poslední blog pro zing. Člověk tu píše ze srdce a jedinou reakci dostane: "nauč se psát konečně! "
Je taky zajímavé že vetšinou na blogu se to vždy hemží profesory češtiny.

Bohužel dnes se už nepečou koláčky z lásky ale z důvodu pouze a jen rychlého a snadného výdělku. Vše dnes postrádá smysl dělat pokud z toho netáhne pořádný balík peněz. Bohužel z takovou jsme odsouzeni l zániku. Jako GabeN který praskne. Jenže po něm zbudou samé kartičky, čepičky... apod kokotiny místo nových kvalitních her. Ve Valve se už dávno nemaká. Tam jen paří pokud vůbec do práce přijdou. Nedivil bych se kdyby najímaly studenty na tvorbu kartiček a čepiček.

udh333    Dobře napsané :) , ja jsem na tom podobně , jenom já bych si HL3 furt přál :Dudh333udh33373885    10.10.2017 16:50 udh333

Dobře napsané :) , ja jsem na tom podobně , jenom já bych si HL3 furt přál :D

GoOdTiMe   7x   Angličtinář: Když vidím, kam všude jsi zvládl vtěsnat čárku, a jakým způsobem zvládáš slovní návaznost, raději bych na tvém místě mlčel.
Vždyť ten příklad s instuktorem nemá hlavu ani patu.
GoOdTiMegoodtime13181
    10.10.2017 11:51
GoOdTiMe

Angličtinář: Když vidím, kam všude jsi zvládl vtěsnat čárku, a jakým způsobem zvládáš slovní návaznost, raději bych na tvém místě mlčel.
Vždyť ten příklad s instuktorem nemá hlavu ani patu.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Angličtinář    Je vidět, že jsi domýšlivý dle pořekadla: "Podle sebe soudím tebe", když jsme u těch pořekadel.

Zkusím to jinak. To, že někdo sám dělá chyby v oboru, naopak opravňuje poukazovat na chyby ostatních, nebo ty by sis taky nenechal kecat do řízení v autoškole od instruktora a řekl mu: "Zameťte si před vlastním prahem"?
Angličtinářanglictinar74251
    10.10.2017 11:26
Angličtinář

@ odpověď na komentář od Monkeyskunk:Je vidět, že jsi domýšlivý dle pořekadla: "Podle sebe soudím tebe", když jsme u těch pořekadel.

Zkusím to jinak. To, že někdo sám dělá chyby v oboru, naopak opravňuje poukazovat na chyby ostatních, nebo ty by sis taky nenechal kecat do řízení v autoškole od instruktora a řekl mu: "Zameťte si před vlastním prahem"?Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Monkeyskunk napsal:Ano, uznávám, že pokud to visí na hlavní stránce, asi už by to nějakou kontrolou projít mělo. Jen mě pobavila ta představa, kdy si někdo píše blog a shání si k tomu korektora :-D

Překlep, autokorektura - Petr nebo Pavel... Nepíšu, že nejsi oprávněný. Ale jak jsem psal předtím, vypadá to pěkně blbě když tady kritizuješ něco, co sám děláš. Samozřejmě tobě to vadit nemusí. Jen třeba já takové lidi beru jako mluvky, co nevidí vlastní špínu za nehty. Nevím jak líp ti to popsat, však ty pořekadla určitě znáš :-) Ale nebudem jim to tu zasypávat off topic spamem. Já se jen bavím nad tím, jak si člověk rád rýpne, ale když někdo udělá to samé a z toho samého důvodu mu, už kolem sebe kope jako kohouti a snaží se vykroutit :-D Přeji pěkný den :-)

shaak   6x   Tak to je snad ten nejhorší přístup, co člověk může mít. Je jasné, že si s tím článkem dal práci a asi pak není přijemné, když někdo začne rozebírat jaké udělal chyby. Právě proto, že si s tím dal práci je škoda, že tu úroveň článku sráží gramatika a stylistické chyby. To, co napsal Angličtinář je slušná a konstruktivní kritika.

Takže za mě doporučuju se na "grammar nazis" nevykašlat. Ty kritické reakce se sice čtou hůř, když je to věc, které obětuješ hodně svého osobního času, ale právě ty ti pomůžou ze všech nejvíc. Chvála se sice poslouchá hezky, ale vždycky se najde skupina lidí, co tě budou chválit skoro za cokoliv. Je jenom na tobě, jestli chceš stagnovat, nebo se ve svém koníčku/práci (nebo čemkoliv jiném) zlepšovat.
shaakshaak13196
    10.10.2017 11:15
shaak

@ odpověď na komentář od Monkeyskunk:Tak to je snad ten nejhorší přístup, co člověk může mít. Je jasné, že si s tím článkem dal práci a asi pak není přijemné, když někdo začne rozebírat jaké udělal chyby. Právě proto, že si s tím dal práci je škoda, že tu úroveň článku sráží gramatika a stylistické chyby. To, co napsal Angličtinář je slušná a konstruktivní kritika.

Takže za mě doporučuju se na "grammar nazis" nevykašlat. Ty kritické reakce se sice čtou hůř, když je to věc, které obětuješ hodně svého osobního času, ale právě ty ti pomůžou ze všech nejvíc. Chvála se sice poslouchá hezky, ale vždycky se najde skupina lidí, co tě budou chválit skoro za cokoliv. Je jenom na tobě, jestli chceš stagnovat, nebo se ve svém koníčku/práci (nebo čemkoliv jiném) zlepšovat.

Monkeyskunk napsal:Blog s vlastním korektorem - good idea :-D

Já to vítám, článek se mi líbil a tak nějak mě brnkl si ty pecky znovu zahrát (HF 2 + Portaly) . Akorát vyvstal zásadní problém, čím začít? :-D Na grammar nazis se vykašli, pokud to nejsou fakt trolloviny typu "mamynka nebo riba", tak to vem čert. Nejde přece o dopis prezidentovi :) A i ten by podle mě s pravopisem pokulhával :-D

P. S. Pokud vím, na blogy donate nejde :)

P. S. S. "...kdo pravopis zvládána jedničku" také není česky. Je mi jasné, že je to překlep, ale kdo si rýpá, měl by mít zameteno před svým prahem :)

Miky člen redakce    U blogů neposuzujeme kvalitu gramatikou, ale obsahem. Ten je v tomto článku zajímavý, tudíž jsme článek zveřejnili na homepage Zingu, aby si ho čtenáři všimli a mohli si ho přečíst.Mikymiky3    10.10.2017 11:02 Miky

@ odpověď na komentář od Angličtinář:U blogů neposuzujeme kvalitu gramatikou, ale obsahem. Ten je v tomto článku zajímavý, tudíž jsme článek zveřejnili na homepage Zingu, aby si ho čtenáři všimli a mohli si ho přečíst.

Angličtinář napsal:Blog neblog, visí to na hlavní stránce webu, tudíž redakce se zavazuje a ručí za kvalitu. Po rozkliknutí článku jim jdou peníze z reklamy zrovna tak.

Můj překlep není překlepem, ale autokorekturou na telefonu. A to, že mám chybu ve vlastním textu, nejsem proto oprávněný poukazovat na chyby ostatních? Z jaké, socialistické doby, jsi to vylezl, prosím tě?

Monkeyskunk   1x   Ano, uznávám, že pokud to visí na hlavní stránce, asi už by to nějakou kontrolou projít mělo. Jen mě pobavila ta představa, kdy si někdo píše blog a shání si k tomu korektora :-D

Překlep, autokorektura - Petr nebo Pavel... Nepíšu, že nejsi oprávněný. Ale jak jsem psal předtím, vypadá to pěkně blbě když tady kritizuješ něco, co sám děláš. Samozřejmě tobě to vadit nemusí. Jen třeba já takové lidi beru jako mluvky, co nevidí vlastní špínu za nehty. Nevím jak líp ti to popsat, však ty pořekadla určitě znáš :-) Ale nebudem jim to tu zasypávat off topic spamem. Já se jen bavím nad tím, jak si člověk rád rýpne, ale když někdo udělá to samé a z toho samého důvodu mu, už kolem sebe kope jako kohouti a snaží se vykroutit :-D Přeji pěkný den :-)
Monkeyskunkmonkeyskunk6143
    10.10.2017 11:00
Monkeyskunk

@ odpověď na komentář od Angličtinář:Ano, uznávám, že pokud to visí na hlavní stránce, asi už by to nějakou kontrolou projít mělo. Jen mě pobavila ta představa, kdy si někdo píše blog a shání si k tomu korektora :-D

Překlep, autokorektura - Petr nebo Pavel... Nepíšu, že nejsi oprávněný. Ale jak jsem psal předtím, vypadá to pěkně blbě když tady kritizuješ něco, co sám děláš. Samozřejmě tobě to vadit nemusí. Jen třeba já takové lidi beru jako mluvky, co nevidí vlastní špínu za nehty. Nevím jak líp ti to popsat, však ty pořekadla určitě znáš :-) Ale nebudem jim to tu zasypávat off topic spamem. Já se jen bavím nad tím, jak si člověk rád rýpne, ale když někdo udělá to samé a z toho samého důvodu mu, už kolem sebe kope jako kohouti a snaží se vykroutit :-D Přeji pěkný den :-)

Angličtinář napsal:Blog neblog, visí to na hlavní stránce webu, tudíž redakce se zavazuje a ručí za kvalitu. Po rozkliknutí článku jim jdou peníze z reklamy zrovna tak.

Můj překlep není překlepem, ale autokorekturou na telefonu. A to, že mám chybu ve vlastním textu, nejsem proto oprávněný poukazovat na chyby ostatních? Z jaké, socialistické doby, jsi to vylezl, prosím tě?

Angličtinář   1x   Blog neblog, visí to na hlavní stránce webu, tudíž redakce se zavazuje a ručí za kvalitu. Po rozkliknutí článku jim jdou peníze z reklamy zrovna tak.

Můj překlep není překlepem, ale autokorekturou na telefonu. A to, že mám chybu ve vlastním textu, nejsem proto oprávněný poukazovat na chyby ostatních? Z jaké, socialistické doby, jsi to vylezl, prosím tě?
Angličtinářanglictinar74251
    10.10.2017 10:45
Angličtinář

@ odpověď na komentář od Monkeyskunk:Blog neblog, visí to na hlavní stránce webu, tudíž redakce se zavazuje a ručí za kvalitu. Po rozkliknutí článku jim jdou peníze z reklamy zrovna tak.

Můj překlep není překlepem, ale autokorekturou na telefonu. A to, že mám chybu ve vlastním textu, nejsem proto oprávněný poukazovat na chyby ostatních? Z jaké, socialistické doby, jsi to vylezl, prosím tě?Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Monkeyskunk napsal:Blog s vlastním korektorem - good idea :-D

Já to vítám, článek se mi líbil a tak nějak mě brnkl si ty pecky znovu zahrát (HF 2 + Portaly) . Akorát vyvstal zásadní problém, čím začít? :-D Na grammar nazis se vykašli, pokud to nejsou fakt trolloviny typu "mamynka nebo riba", tak to vem čert. Nejde přece o dopis prezidentovi :) A i ten by podle mě s pravopisem pokulhával :-D

P. S. Pokud vím, na blogy donate nejde :)

P. S. S. "...kdo pravopis zvládána jedničku" také není česky. Je mi jasné, že je to překlep, ale kdo si rýpá, měl by mít zameteno před svým prahem :)

123midur    Skvělý článek, jsem také hrdým majitelem Orange Boxu :-) vč. té krabičky ANO :-)123midur123midur5183    10.10.2017 10:23 123midur

Skvělý článek, jsem také hrdým majitelem Orange Boxu :-) vč. té krabičky ANO :-)

Monkeyskunk   4x   Blog s vlastním korektorem - good idea :-D

Já to vítám, článek se mi líbil a tak nějak mě brnkl si ty pecky znovu zahrát (HF 2 + Portaly) . Akorát vyvstal zásadní problém, čím začít? :-D Na grammar nazis se vykašli, pokud to nejsou fakt trolloviny typu "mamynka nebo riba", tak to vem čert. Nejde přece o dopis prezidentovi :) A i ten by podle mě s pravopisem pokulhával :-D

P. S. Pokud vím, na blogy donate nejde :)

P. S. S. "...kdo pravopis zvládána jedničku" také není česky. Je mi jasné, že je to překlep, ale kdo si rýpá, měl by mít zameteno před svým prahem :)
Monkeyskunkmonkeyskunk6143
    10.10.2017 10:09
Monkeyskunk

@ odpověď na komentář od Angličtinář:Blog s vlastním korektorem - good idea :-D

Já to vítám, článek se mi líbil a tak nějak mě brnkl si ty pecky znovu zahrát (HF 2 + Portaly) . Akorát vyvstal zásadní problém, čím začít? :-D Na grammar nazis se vykašli, pokud to nejsou fakt trolloviny typu "mamynka nebo riba", tak to vem čert. Nejde přece o dopis prezidentovi :) A i ten by podle mě s pravopisem pokulhával :-D

P. S. Pokud vím, na blogy donate nejde :)

P. S. S. "...kdo pravopis zvládána jedničku" také není česky. Je mi jasné, že je to překlep, ale kdo si rýpá, měl by mít zameteno před svým prahem :)

Angličtinář napsal:Nechci rýpat, protože mám tyhle vyčerpávající články moc rád, ale jakožto příležitostný redaktor, nemohu jen tak přejít chyby, které se v článku vyskytují. Některé, větné skladby, zcela postrádají interpunkci a gramatické chyby jsou také na zamyšlení.

Že autorovi vypadne čárka nad slovem "kody", bych ještě přešel, jenže zaměňovat dva odlišné pojmy ("nuže" a "nůže") mi přijde již trochu neprofesionální, a to, že autor neví, že ve slově "standarTní" se píše písmeno D, je podle mého názoru na švihem bacátkem přes prsty. Přesně tyhle detaily mě odrazují od nějaké té finanční podpory, respektive darů a znechutí mi i zbytek článku, jejž jsem ani nedočetl.

Pokud nemáte vlastního korektora, nebylo by od věci, dát vždy k přečtení své dílo před zveřejnění třeba přítelkyni, kamarádovi, někomu, kdo pravopis zvládána jedničku, aby to nepůsobilo tak odflákle. Jste ve finále jen proti sobě.

Angličtinář   3x   Nechci rýpat, protože mám tyhle vyčerpávající články moc rád, ale jakožto příležitostný redaktor, nemohu jen tak přejít chyby, které se v článku vyskytují. Některé, větné skladby, zcela postrádají interpunkci a gramatické chyby jsou také na zamyšlení.

Že autorovi vypadne čárka nad slovem "kody", bych ještě přešel, jenže zaměňovat dva odlišné pojmy ("nuže" a "nůže") mi přijde již trochu neprofesionální, a to, že autor neví, že ve slově "standarTní" se píše písmeno D, je podle mého názoru na švih bacátkem přes prsty. Přesně tyhle detaily mě odrazují od nějaké té finanční podpory, respektive darů a znechutí mi i zbytek článku, jejž jsem ani nedočetl.

Pokud nemáte vlastního korektora, nebylo by od věci, dát vždy k přečtení své dílo před zveřejněním třeba přítelkyni, kamarádovi, někomu, kdo pravopis zvládá na jedničku, aby to nepůsobilo tak odflákle. Jste ve finále jen proti sobě.
Angličtinářanglictinar74251
    10.10.2017 09:49
Angličtinář

Nechci rýpat, protože mám tyhle vyčerpávající články moc rád, ale jakožto příležitostný redaktor, nemohu jen tak přejít chyby, které se v článku vyskytují. Některé, větné skladby, zcela postrádají interpunkci a gramatické chyby jsou také na zamyšlení.

Že autorovi vypadne čárka nad slovem "kody", bych ještě přešel, jenže zaměňovat dva odlišné pojmy ("nuže" a "nůže") mi přijde již trochu neprofesionální, a to, že autor neví, že ve slově "standarTní" se píše písmeno D, je podle mého názoru na švih bacátkem přes prsty. Přesně tyhle detaily mě odrazují od nějaké té finanční podpory, respektive darů a znechutí mi i zbytek článku, jejž jsem ani nedočetl.

Pokud nemáte vlastního korektora, nebylo by od věci, dát vždy k přečtení své dílo před zveřejněním třeba přítelkyni, kamarádovi, někomu, kdo pravopis zvládá na jedničku, aby to nepůsobilo tak odflákle. Jste ve finále jen proti sobě.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.czKomentář byl autorem naposledy upraven 10.10.2017 10:14

Původní verze před úpravami:Nechci rýpat, protože mám tyhle vyčerpávající články moc rád, ale jakožto příležitostný redaktor, nemohu jen tak přejít chyby, které se v článku vyskytují. Některé, větné skladby, zcela postrádají interpunkci a gramatické chyby jsou také na zamyšlení.

Že autorovi vypadne čárka nad slovem "kody", bych ještě přešel, jenže zaměňovat dva odlišné pojmy ("nuže" a "nůže") mi přijde již trochu neprofesionální, a to, že autor neví, že ve slově "standarTní" se píše písmeno D, je podle mého názoru na švihem bacátkem přes prsty. Přesně tyhle detaily mě odrazují od nějaké té finanční podpory, respektive darů a znechutí mi i zbytek článku, jejž jsem ani nedočetl.

Pokud nemáte vlastního korektora, nebylo by od věci, dát vždy k přečtení své dílo před zveřejnění třeba přítelkyni, kamarádovi, někomu, kdo pravopis zvládána jedničku, aby to nepůsobilo tak odflákle. Jste ve finále jen proti sobě.

O autorovi blogu

HALF-LIFEBLAZEN

Přečetl jsem článek až do konce jedním dechem mé halfovské srdce zabušilo a nyní mohu říct jedno, je mi z toho úplně na nic, každopádně bylo mi to už od začátku jasné že další díl Half-Life nebude, když už jsem viděl hromadný odchod scenáristů, ale nikdo mi nevěřil.

Za sebe mohu říct jen toto, už zbývá jen počkat na Xen pro Black Mesa a udělat tak finální tečku tam kde to celé začalo.

Sbohem Half-Life, bylo mi ctí tě hrát.

Založit herní BLOG