Uživatel nepřihlášen
Blog veterána Half-Life.
RSS kanál blogu
Píše: HALF-LIFEBLAZEN - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Blog veterána Half-Life.

Retro: Half-Life 2 po 10 letech

Neděle 16.11.2014 14:06 - Autor: HALF-LIFEBLAZEN

Retro: Half-Life 2 po 10 letech16. listopadu 2014, jak asi už tušíte tak v tomto datu už Half-Life 2 slaví neuvěřitelných 10 let existence, hra na kterou miliony fanoušků včetně mě čekali jak na smilování a získala 35 cen jako nejlepší hra roku apod. a dokonce od VGA dostala nejvýznamější ocenění nejlepší hrou desetiletí. Pojďme se teda podívat na shrnutí všeho co se událo během její vývoje i po ní.

Září 2003

Tento datum měl být původně datum vydání této očekávané hry ale zároveň bylo pro Valve největším prokletí v celé její historii. V tento den totíž hacker Axel Gembe vnikl do vnitřní sítě Valve s cílem sledovat vývoj hry přímo u zdroje jenže neodolal a stáhl zdrojový kod engonu Source i vývojářskou alfy hry a k jeho smůle ho kámoš zradil a tyto data zveřejnil na internet což vyvolalo pěkný poprask, dokonce rusáci a ukrajinci alfu prodávali jako plnou hru. Celou jeho výpověď dočtete zde.

City 17 v této verzi bylo viděno poprvé a v plné hře ho nenajdete.
City 17 v této verzi bylo viděno poprvé a v plné hře ho nenajdete.

16. listopadu 2004

Na tento den čekali asi všichni, Half-Life 2 vyšel a stal se nejrychleji prodávanou a nejlepší PC hrou všech dob, přinesl revoluční využití realistické fyziky pomocí Gravity Gunu, vynikající hratelnost i s dějem a atmosférou a kromě akce kde ještě fungoval systém lékarníček a víc než jen 2 zbraně zahrnovala tato hra i logické pasáže a různé scény při které ale stále hráč mohl neustále ovládat postavu a když chtěl koukat do země mohl.

Bohužel ale přinesl jednu revoluci v DRM ochraně, pokud si ho chtěli mnozí zahrát a že chtěli tak museli být připojeni k internetu pro aktivaci hry a povinně se registrovat na tu dobu ještě neznámou a více nestabilní a nenáviděnou službu Steam která padala a stávkovala. Protože v té době v České republice internet jel na vytáčené připojení a teprv se začalo rozvíjet wi-fi a ADSL tak mnozí byli hodně naštvaní že si nemohli zahrát offline singleplayerovou hru a museli buď čekat na večer kdy je to levnější a nebo si hru aktivovat u kamaráda s vysokorychlostním internetem.

Po pár letech se nevýhoda stala výhodou a to v automatickém stahování patchů přidávání nových věcí a později i možnost komunikovat s přáteli i během hraní hry a později i achievementy, bohužel automatické patchování má i nevýhody ale to si povíme později.

Po první instalaci a otravné aktivaci přes internet je toto menu první co uvidíte, náměstí v City 17.
Po první instalaci a otravné aktivaci přes internet je toto menu první co uvidíte, náměstí v City 17.

1. červen 2006

Protože vývoj Half-Life 2 trval 6 let a prošel naprosto peklem, rozhodli se ve Valve že další díly budou vydávat epizodicky jako Telltale dnes vydává The Walking Dead, dříve se to mělo jmenovat Half-Life 2 Aftermath ale protože by byl zmatek která je první a která druhá, rozhodli se ji přejmenovat na Half-Life 2 Episode One, tato hra vyšla 1. června 2006 a pokračovala tam kde Half-Life 2 skončila. Hra nabídla novinku spolupráce se slečnou Alyx kde jste ji svítili baterkou a ona střílela co zrovna viděla případně vás kryla sniperkou a vy jste ji odstraňovali překážky aby mohla mířit na cíl, tento díl byl spíše mostem mezi koncem Half-Life 2 a začátkem Episode Two a obsahoval 4-5 hodin herní doby oproti 20 hodinám Half-Life 2, když se na to podíváte zjistíte že za 4-5 hodin takto dohrajete Call of Duty a další dnešní hry za cenu plné hry. Takže nevedomky hrajete taky epizody.

Na tento vír po výbuchu střechy Citadely se dá dívat hodně dlouho.
Na tento vír po výbuchu střechy Citadely se dá dívat hodně dlouho.

10. říjen 2007

The Orange Box, tato kouzelná oranžová krabice vyšla v symatické datum 10.10 2007 a obsahuje očekávanou Episode Two, Team Fortress 2 který byl vyvíjen přibližně 8 let a několikrát překopán a neznámou logickou hříčku Portal která se stala pořádným fenoménem jako Half-Life 2 a zasadila kořeny brambory pro Portal 2 a slogan The Cake is a Lie zná každý ale zpět k Half-Life 2.

Episode Two nabídlo už 8-10 hodin což to byla na epizodu už slušná délka hry a přenesla nás ze City 17 do lesa jenže houby jsme nesbírali protože nebyl čas a musela být zpráva co nejrychleji odeslána do základny White Forest. Tento díl opět zahrnoval spolupráci z Alyx a tentokrát to bylo ještě více osobnější hlavně kdy ji málem zabil Hunter nová Combine jednotka tohoto dílu. Takže spolupracujete i s Vortigauntem při hledání extractu pro její záchranu. Tento díl má hodně památných momentů jako například obrana důlní štoly kdy semafory oznamovali příchod Ant-lionů a podle světel i v jakém množtví, spusta překvapení a zákeřných pastí a hlavně fenomenální bitva se Stridery kterou pamatuji ještě doteď. Tento díl běží na vylepšení verzi Source Enginu přezdívané Orange Box engine a obsahuje vylepšené textury, nové efekty a zvuky a stále nebyl náročný na HW vybavení počítače.

Taky tento díl stejně jako další hry na Orange Boxu přidal i achievementy které dávali motivaci zahrát ještě jednou a zkusit i jiné postupy a najít skrýše které by jste normálně ani nemuseli najít a na trpajzlíka si bude pamatovat určitě každý.

Bohužel tento díl zakončil ságu Half-Life 2 a Episode Three a nebo rovnou Half-Life 3 stále v nedohledu což podle konce Episode Two dokáže vyvolat pěkná muka a některé hráče i naštvat.

City 17 ve zničené podobě v EPisode Two.
City 17 ve zničené podobě v EPisode Two.

Rok 2010 MAC Update

Uplynulo 3 roky od Episode Two a Valve vydalo tento obrovský update pro Half-Life 2 a Episode One, tento update překopal oba díly do Orange Box enginu takže obsahují technologie na kterém běží Episode Two a taky přidal i achievementy a umožnil tyto hry spustit i na MACu (Episode Two a ostatní dostali taky ale jádro enginu nemuseli tolik změnit takže to není vidět), a zde se dostáváme i k nevýhodám automatickém updatováním, jak jste si asi všimli nevydal jsem druhý díl přehledů modifikací pro Source hry a toto je důvod, byl to první update který totálně zničil kompatibilitu modifikací, takže pokud jste dohráli výborný český mod Ravenholm a Rock 24 máte významné plus, tyto mody si už dneska totíž vůbec nezahrajete protože nejsou stavěné na Orange Box engine a oprava neexistuje, ti co mody nehráli si toho nevšimnou a budou brát to že se o ně Valve hezky stará a myslí na komunitu, ale ti co mody hrají nebo je nedej bože i vytvářejí jsou právem na Valve naštvaní že jim je zničilo a to byla zatím jen první malá vlna to hlavní teď příjde.

2013 SteamPipe

Co je to SteamPipe a co to obnáší? Jak já toto slovo nenávidím a ti co hráli mody mi dají určitě za pravdu ale rozeberem to, SteamPipe umožnil zahrát všechny Valve produkty na Linuxu a malinko překopali rozhraní a hlavně staré hry přestěhovali do úplně nového formátu adresářových struktur což bohužel jíž tak rozbité mody totálně zabilo, SteamPipe odstranil i z Episode One trailer na Episode Two a v Episode Two odstranil rekapitulaci Episode One a přidal už 3 roky hotové češtiny z STS neboli Steam Translation Server, kde komunita překládá Steam a Valve produkty do češtiny a bohužel Valve omylem vzalo starou databázi a hodili tam rozdělanou alfu na kterou se pak vykašlali a hotovou nedodali, takže k hotové verzi se dostanou jen členové STS kteří složili vstupní překladatelský test nebo ti kteří znají české moderátory STS což hodně zamrzí protože to mělo být součástí SteamPipe updatu když už nefungují mody.

Tyto nesmyslné chybové hlášky uvidíte při pokusu spustit mod který na SteamPipe není stavěný, proto jsem se rozhodl že druhý díl o modech nejspíš nenapíšu.
Tyto nesmyslné chybové hlášky uvidíte při pokusu spustit mod který na SteamPipe není stavěný, proto jsem se rozhodl že druhý díl o modech nejspíš nenapíšu.

Half-Life 3 bude či nebude? Toť otázka.

Tady už jen mohu spekulovat, 7 let již uplynulo od vydání Orange Box a dneska má Half-Life 2 10 let a stále nevíme nic o novém nástupci a obávám se že dlouhá léta budem tápat dále, Valve vydalo Dotu 2 a TF 2 převedlo na F2P a od této doby už na fanoušky kašle a sází na itemy pro dětičky, není divu Valve je ani nemusí dělat protože o to se postará komunita na Workshopu a příjmy má i tak v kapse, stejně tak Steam jim dává důvod proč HL 3 nemusí dělat a ještě snaží zbavit se odpovědnosti Steamu a řízení katalogu vnutit nám v kurátorském programu a to ještě nedošli ani k systému otevřených obchodů kde každý může prodávat svojí hru bez kontroly jako se to děje na Google Play.

Všichni se jednou mění ať už k lepšímu tak i k horšímu a bohužel je to tak i u Valve který se zrovna mění k horšímu a ze studia myslící na komunitu se stává studio myslící na zisk, měl jsem je rád a hry dělá fakt skvělé ale dneska už nedělají hry a znám je jen jako Steam, kartičky a itemy, doufám ale že se jednou HL 3 dočkáme a obnověj můj obdiv k ním.

Taky chci tomu věřit ale 10 let je už dlouhá doba a ani dnes se to nějak nehlo, král Duke Nukem Forever je mrtev ať žije král Half-Life 3, nikdy neoznámený a nikdy nevydaný.
Taky chci tomu věřit ale 10 let je už dlouhá doba a ani dnes se to nějak nehlo, král Duke Nukem Forever je mrtev ať žije král Half-Life 3, nikdy neoznámený a nikdy nevydaný.

Jak vidíte nejsem zaslepený fanboy a jejich zápory vidím taky a že jich bohužel je tolik, SteamPipe, MAC Update a další které mi sebrali možnost hrát a objevovat nové mody stejně tak itemy a kartičky díky kterým mám na krku žebráky a snažím se je odhánět, ale doufám že se jednou Half-Life 3 dočkáme a na tyto zápory budu jen vzpomínat, jinak tento článek bude už nejspíš posledním článkem na mém blogu. Tak to je vše a abych jen neplival tak Half-Life 2 přeji vše nejlepší k 10 narozeninám a Valve ať zdárně dokončí HL 3 a ukážou i své další klady do budoucna a sejdeme se zde u článku o Half-Life 3 pokud vyjde.

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Retro: Half-Life 2 po 10 letech
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Atrix85   2x   "Hra má už 10. rokov a stále je lepšia než drvivá väčšina dnešných FPS. V ničom nezaostáva za ten čas. "Atrix85atrix8531289    16.1.2015 15:17 Atrix85

"Hra má už 10. rokov a stále je lepšia než drvivá väčšina dnešných FPS. V ničom nezaostáva za ten čas. "

Wast    Super článek a bezvadná hra :thumbup:Wastwast14199    18.12.2014 17:46 Wast

Super článek a bezvadná hra :thumbup:

HALF-LIFEBLAZEN    newborec: Jak říkám ocenil bych kdyby dali aspoň na výběr, funguje to krásně na GoGu tak proč ne i na Steamu který ti vnutí i update do GTA SA který ti smaže sejvy a nějaké songy z rádia? Proč musím jedině sehnat starou verzi jen ve formě warezu abych mody zprovoznil? A není to jenom kvůli mě, sám jsem byl v kontaktu s ostatními modery a dali mi za pravdu že ani nové mody nemohou moc dělat protože Source SDK je zastaralý a ten neaktualizují spolu s hrou, jak říkal MR. Lolendo opravit a přepsat mod je náročnější než ho udělat celý znova a nedivím se že se na to raději vykašlali protože není zaručené že pojede i dále protože místo HL 3 mohou vydat SteamPipe 2 který zprovozní hry i na Androidu a zničí ještě i HL 1 mody. Které se jako jediné od roku 1998 až doteď i v době SteamPipe držej. Jestli budeš mít čas a náladu tak si mě na Steamu přidej do přátel a proberem tu korekturu.HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    21.11.2014 08:26 HALF-LIFEBLAZEN

newborec: Jak říkám ocenil bych kdyby dali aspoň na výběr, funguje to krásně na GoGu tak proč ne i na Steamu který ti vnutí i update do GTA SA který ti smaže sejvy a nějaké songy z rádia? Proč musím jedině sehnat starou verzi jen ve formě warezu abych mody zprovoznil? A není to jenom kvůli mě, sám jsem byl v kontaktu s ostatními modery a dali mi za pravdu že ani nové mody nemohou moc dělat protože Source SDK je zastaralý a ten neaktualizují spolu s hrou, jak říkal MR. Lolendo opravit a přepsat mod je náročnější než ho udělat celý znova a nedivím se že se na to raději vykašlali protože není zaručené že pojede i dále protože místo HL 3 mohou vydat SteamPipe 2 který zprovozní hry i na Androidu a zničí ještě i HL 1 mody. Které se jako jediné od roku 1998 až doteď i v době SteamPipe držej. Jestli budeš mít čas a náladu tak si mě na Steamu přidej do přátel a proberem tu korekturu.

newborec    Jestli si o víkendu najdu čas a budeš-li chtít, tak Ti provedu korekturu.newborecnewborec14020    21.11.2014 02:10 newborec

Jestli si o víkendu najdu čas a budeš-li chtít, tak Ti provedu korekturu.

newborec    Co se týče toho, co chceš Ty: to je hezký, ale spousta lidí je za MAC a Linux verzi rádo a Valve kvůli Tobě nebude dávat ke stažení patnáct různých verzí jedné hry. Holt se nedá nic dělat, pokud to nepředělají moddeři, máme smolíka.newborecnewborec14020    21.11.2014 02:09 newborec

Co se týče toho, co chceš Ty: to je hezký, ale spousta lidí je za MAC a Linux verzi rádo a Valve kvůli Tobě nebude dávat ke stažení patnáct různých verzí jedné hry. Holt se nedá nic dělat, pokud to nepředělají moddeři, máme smolíka.

HALF-LIFEBLAZEN   1x   newborec: A hele profík ze SLUMu na tebe jsem už skoro zapoměl, njn všichni nejsou profi češtináři jako ty a korekturu jsem nesehnal a jeden mě už hnal k vydání i navzdory varování že budou chyby a teda detailní vysvětlení, STS je Steam Translation Server kde se lidé mohou dobrovolně a bez zisku se tam zapojit a podílet se na překladu služby Steam a jeho produktů, kdo má nervy se tam rekrutovat a vydržet i dlouholeté čekání na schválení tak zde: [ odkaz ] co se týče češtiny tak pro Episode One, Episode Two a Portal 1 byla vydána nedodělaná verze češtiny kde se střídá čeština s ajinou tikání s vykáním a nejsou tam komentáře, vtipné na tom je že že hotová verze češtiny se vším možným je už 3-4 roky stará a kdo ji chce se tam musí buď přidat aby tam měl přístup (tedy složit vstupní překladatelský test) a nebo ji sehnat od jednoho členů. Pro zájemce tyto češtiny sdílím na profilovce Steamu zde: [ odkaz ]
Ano je sice hezké že vypilovávají hry ale vnucování nových updatů za každou cenu taky není pěkné, vždyť GoG ukazuje že to jde i jinak mě by klidně stačila i verze Half-Life 2 z roku 2004 k čemu je mi možnost hrát na MACu, na Linuxu a mít zbabranou verzi češtiny když díky ní nezahraji staré mody a zničila i Source SDK (protože na něj Valve prdí) a tím pádem i vývoj nových modů? Díky tomu už nemá cenu Half-Life 2 hry vydržovat na HDD jelikož je mám už stokrát dohrané s vědomím že nové mody už nebudou (maximálně placené na Steamu ve stylu Aperture Tag) , no ještě štěstí že tohle je poslední článek, už mám po krk Stalkerů co si o mě myslej že jsem slavný a roky mě pronásledovali, po krk děcku co mi zapříčinilo zničení HL & Portal Community a poštvalo proti mě bývalé kámoše a rejparů co jim vadí i blbá čárka a myslej si že jsou o něco lepší, jsou i horší gramatické chyby. Samozřejmě nemyslím tebe Newborče a naopak spíše děkuji za připomínky ale jsou i tací co mě hned nadávají a přitom sami taky dělají chyby.
HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617
    20.11.2014 08:04
HALF-LIFEBLAZEN

newborec: A hele profík ze SLUMu na tebe jsem už skoro zapoměl, njn všichni nejsou profi češtináři jako ty a korekturu jsem nesehnal a jeden mě už hnal k vydání i navzdory varování že budou chyby a teda detailní vysvětlení, STS je Steam Translation Server kde se lidé mohou dobrovolně a bez zisku se tam zapojit a podílet se na překladu služby Steam a jeho produktů, kdo má nervy se tam rekrutovat a vydržet i dlouholeté čekání na schválení tak zde: [ odkaz ] co se týče češtiny tak pro Episode One, Episode Two a Portal 1 byla vydána nedodělaná verze češtiny kde se střídá čeština s ajinou tikání s vykáním a nejsou tam komentáře, vtipné na tom je že že hotová verze češtiny se vším možným je už 3-4 roky stará a kdo ji chce se tam musí buď přidat aby tam měl přístup (tedy složit vstupní překladatelský test) a nebo ji sehnat od jednoho členů. Pro zájemce tyto češtiny sdílím na profilovce Steamu zde: [ odkaz ]
Ano je sice hezké že vypilovávají hry ale vnucování nových updatů za každou cenu taky není pěkné, vždyť GoG ukazuje že to jde i jinak mě by klidně stačila i verze Half-Life 2 z roku 2004 k čemu je mi možnost hrát na MACu, na Linuxu a mít zbabranou verzi češtiny když díky ní nezahraji staré mody a zničila i Source SDK (protože na něj Valve prdí) a tím pádem i vývoj nových modů? Díky tomu už nemá cenu Half-Life 2 hry vydržovat na HDD jelikož je mám už stokrát dohrané s vědomím že nové mody už nebudou (maximálně placené na Steamu ve stylu Aperture Tag) , no ještě štěstí že tohle je poslední článek, už mám po krk Stalkerů co si o mě myslej že jsem slavný a roky mě pronásledovali, po krk děcku co mi zapříčinilo zničení HL & Portal Community a poštvalo proti mě bývalé kámoše a rejparů co jim vadí i blbá čárka a myslej si že jsou o něco lepší, jsou i horší gramatické chyby. Samozřejmě nemyslím tebe Newborče a naopak spíše děkuji za připomínky ale jsou i tací co mě hned nadávají a přitom sami taky dělají chyby.Komentář byl autorem naposledy upraven 20.11.2014 08:16

Původní verze před úpravami:newborec: A hele profík ze SLUMu na tebe jsem už skoro zapoměl, njn všichni nejsou profi češtináři jako ty a korekturu jsem nesehnal a jeden mě už hnal k vydání i navzdory varování že budou chyby a teda detailní vysvětlení, STS je Steam Translation Server kde se lidé mohou dobrovolně a bez zisku se tam zapojit a podílet se na překladu služby Steam a jeho produktů, kdo má nervy se tam rekrutovat a vydržet i dlouholeté čekání na schválení tak zde: [ odkaz ] co se týče češtiny tak pro Episode One, Episode Two a Portal 1 byla vydána nedodělaná verze češtiny kde se střídá čeština s ajinou tikání s vykáním a nejsou tam komentáře, vtipné na tom je že že hotová verze češtiny se vším možným je už 3-4 roky stará a kdo ji chce se tam musí buď přidat aby tam měl přístup (tedy složit vstupní překladatelský test) a nebo ji sehnat od jednoho členů. Pro zájemce tyto češtiny sdílím na profilovce Steamu zde: [ odkaz ]
Ano je sice hezké že vypilovávají hry ale vnucování nových updatů za každou cenu taky není pěkné, vždyť GoG ukazuje že to jde i jinak mě by klidně stačila i verze Half-Life 2 z roku 2004 k čemu je mi možnost hrát na MACu, na Linuxu a mít zbabranou verzi češtiny když díky ní nezahraji staré mody a zničila i Source SDK (protože na něj Valve prdí) a tím pádem i vývoj nových modů? Díky tomu už nemá cenu Half-Life 2 hry vydržovat na HDD jelikož je mám už stokrát dohrané s vědomím že nové mody už nebudou (maximálně placené na Steamu ve stylu Aperture Tag) , no ještě štěstí že tohle je poslední článek, už mám pokrk Stalkerů co si o mě myslej že jsem slavný, pokrk děcku co mi zapříčinilo zničení HL & Portal Community a rejparů co jim vadí i blbá čárka a myslej si že jsou o něco lepší, jsou i horší gramatické chyby.

Mr.Lolendo   1x   to: newborec
Stačilo by kdyby Valve poskytlo předchozí verzi hry ke stažení. Ono to není prdel předělat mód na novou verzi. Mnohdy je totiž snažíš ten mód udělat znova.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    20.11.2014 00:07
Mr.Lolendo

to: newborec
Stačilo by kdyby Valve poskytlo předchozí verzi hry ke stažení. Ono to není prdel předělat mód na novou verzi. Mnohdy je totiž snažíš ten mód udělat znova.

newborec    A co se týče těch modifikací: chápu, že Tě to štve, nicméně chápu též Valve jako autora a výrobce, že si bude hry vypilovávat. Nikdy neslibovali, že modifikace budou fungovat navždy, super je už to, že je umožnili. Tady bych viděl spíš chybu na straně výrobců modifikací, že něco vyrobí a po čase už na to hodí definitivně bobek.newborecnewborec14020    19.11.2014 23:59 newborec

A co se týče těch modifikací: chápu, že Tě to štve, nicméně chápu též Valve jako autora a výrobce, že si bude hry vypilovávat. Nikdy neslibovali, že modifikace budou fungovat navždy, super je už to, že je umožnili. Tady bych viděl spíš chybu na straně výrobců modifikací, že něco vyrobí a po čase už na to hodí definitivně bobek.

newborec    Informacemi nabušený článek, ale musím přiznat, že zvolená forma mě rozčilovala, škoda, žes to nedal někomu na korekturu. Většina si toho nevšimne, ale já jsem na češtinu úchyl a připadá mi to kvůli téměř absenci čárek podobné knize Obsluhoval jsem anglického krále.
Radil bych vysvětlit, co je to STS, já vím, jiní vědět nemusí. Vůbec ta věta je zapeklitá, myslíš tím, že v update přidali alpha verzi češtiny a že tu finální mají členové STS či jak?
Jinak souhlasím, také jsem byl trpělivý, co se Half-Life týče, ale už radši nedoufám.
newborecnewborec14020
    19.11.2014 23:50
newborec

Informacemi nabušený článek, ale musím přiznat, že zvolená forma mě rozčilovala, škoda, žes to nedal někomu na korekturu. Většina si toho nevšimne, ale já jsem na češtinu úchyl a připadá mi to kvůli téměř absenci čárek podobné knize Obsluhoval jsem anglického krále.
Radil bych vysvětlit, co je to STS, já vím, jiní vědět nemusí. Vůbec ta věta je zapeklitá, myslíš tím, že v update přidali alpha verzi češtiny a že tu finální mají členové STS či jak?
Jinak souhlasím, také jsem byl trpělivý, co se Half-Life týče, ale už radši nedoufám.

mareknr    Túto hru odporúčam si zahrať s Oculusom Rift. Najlepšie s DK2. Je to stále pecka a Rift tomu dáva úplne iný nádych. Ako keby ste hrali novú hru.mareknrmareknr6490    19.11.2014 20:13 mareknr

Túto hru odporúčam si zahrať s Oculusom Rift. Najlepšie s DK2. Je to stále pecka a Rift tomu dáva úplne iný nádych. Ako keby ste hrali novú hru.

HALF-LIFEBLAZEN   1x   RockMax: Hehe jo nejvyší čas se na jinou planetu odstěhovat abych to urychlil a HL 3 zahrál ještě dříve než ze mě bude děda. Pokud ale neuběhne 100 let a HL 3 stále nikde. :D

Malcolm: Jestli jsi to nikdy nehrál tak jak řekl 23cicer nejvyší příležitost rozehrát a pořádně se ponořit do hry, protože nic lepšího jen tak nenajdeš.
HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617
    19.11.2014 19:16
HALF-LIFEBLAZEN

RockMax: Hehe jo nejvyší čas se na jinou planetu odstěhovat abych to urychlil a HL 3 zahrál ještě dříve než ze mě bude děda. Pokud ale neuběhne 100 let a HL 3 stále nikde. :D

Malcolm: Jestli jsi to nikdy nehrál tak jak řekl 23cicer nejvyší příležitost rozehrát a pořádně se ponořit do hry, protože nic lepšího jen tak nenajdeš.Komentář byl autorem naposledy upraven 19.11.2014 19:21

Původní verze před úpravami:RockMax: Hehe jo nejvyší čas se na jinou planetu odstěhovat abych to urychlil a HL 3 zahrál ještě dříve než ze mě bude děda. Pokud ale neuběhne 100 let a HL 3 stále nikde. :D

23cicer    Malcolm - ba naopak. ideální příležitost pro rozehrání (:23cicer23cicer7279    19.11.2014 16:21 23cicer

Malcolm - ba naopak. ideální příležitost pro rozehrání (:

Malcolm    no asi je to špatně že jsem dvojku ještě nikdy nehrál co ? :DMalcolmmalcolm8346    19.11.2014 16:03 Malcolm

no asi je to špatně že jsem dvojku ještě nikdy nehrál co ? :D

RockMax   3x   Taky bych si počkal :Dodkaz ]RockMaxrockmax725    19.11.2014 15:51 RockMax

Taky bych si počkal :Dodkaz ]

23cicer    2 sem hrál naposledy před rokem, parádní to hra23cicer23cicer7279    19.11.2014 14:11 23cicer

2 sem hrál naposledy před rokem, parádní to hra

HALF-LIFEBLAZEN    Jo uplynulo už moře času a stále si pamatuji jako kdyby bylo včera co jsem to hrál poprvé, HL 2 vypadá lákavé i dodneš díky grafickým aktualizacím, např na tomto srovnávacím videu je vidět rozdíl mezi starou a novou verzí [ odkaz ] bohužel tyto velké aktualizace zničilo i všechny vydané modifikace které jsem hrával a ke kterým jsem se rád i vracel, k čemu je mi možnost hrát na MACu a nebo na Linuxu a nějaké to HDR když to díky zničeným modifikacím ani nevyužiji? Holt Half-Life 2 je už jen vzpomínkou a stále tiše doufám že se objeví Half-Life 3.HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    19.11.2014 13:25 HALF-LIFEBLAZEN

Jo uplynulo už moře času a stále si pamatuji jako kdyby bylo včera co jsem to hrál poprvé, HL 2 vypadá lákavé i dodneš díky grafickým aktualizacím, např na tomto srovnávacím videu je vidět rozdíl mezi starou a novou verzí [ odkaz ] bohužel tyto velké aktualizace zničilo i všechny vydané modifikace které jsem hrával a ke kterým jsem se rád i vracel, k čemu je mi možnost hrát na MACu a nebo na Linuxu a nějaké to HDR když to díky zničeným modifikacím ani nevyužiji? Holt Half-Life 2 je už jen vzpomínkou a stále tiše doufám že se objeví Half-Life 3.

Xenus   1x   O sakra. Než si uvědomím tak budu v důchodu a pokud vydaj HL3 až ho nikdo nebude znát tak to mě rovnou zahrabte. Ale aspoň HL2 vypadá celkem lákavě i po 10letech.Xenusxenus11712    19.11.2014 13:13 Xenus

O sakra. Než si uvědomím tak budu v důchodu a pokud vydaj HL3 až ho nikdo nebude znát tak to mě rovnou zahrabte. Ale aspoň HL2 vypadá celkem lákavě i po 10letech.

FesakSX    Zrovna před cca 9 dny jsem začal hrát HL1 ^^FesakSXfesaksx14964    19.11.2014 12:55 FesakSX

Zrovna před cca 9 dny jsem začal hrát HL1 ^^

iNva    tykráááávo to už je 10 let taky? : O jsem už starej : /iNvainva5792    19.11.2014 12:49 iNva

tykráááávo to už je 10 let taky? : O jsem už starej : /

HALF-LIFEBLAZEN   2x   Mr. Lolendo: Valve hlavně stále více kurví Steam a když máš nějaký problém tak na Steam Support není kolikrát narozdíl třeba od Blizzardu spoleh a čekáš i 2 týdny na odpověď kdy už to mezitím máš vyřešené a poslední dobou mají ve zvyku už i banovat i s malicherných důvodů, holt se to mění k horšímu a než aby dělalo hry tak dělá vynucené updaty do již vydaných her typu Steampipe a ničí vše co mi krásně fungovalo.HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    18.11.2014 21:20 HALF-LIFEBLAZEN

Mr. Lolendo: Valve hlavně stále více kurví Steam a když máš nějaký problém tak na Steam Support není kolikrát narozdíl třeba od Blizzardu spoleh a čekáš i 2 týdny na odpověď kdy už to mezitím máš vyřešené a poslední dobou mají ve zvyku už i banovat i s malicherných důvodů, holt se to mění k horšímu a než aby dělalo hry tak dělá vynucené updaty do již vydaných her typu Steampipe a ničí vše co mi krásně fungovalo.

Mr.Lolendo    Njn Valve paří místo toho aby dělalo hry.

Výběr nej komentářů k výročí HL2:

Lord Gaben protect us for EA is dark and full of DLCs

Stop reminding me of Half-Life :( I'm trying to forget how badly i want the next one >. >

It's like an ex-gf that left you, and but still have feelings for her. ;P You just gotta move on!

:-D :-D
Mr.Lolendomrlolendo10723
    18.11.2014 14:45
Mr.Lolendo

Njn Valve paří místo toho aby dělalo hry.

Výběr nej komentářů k výročí HL2:

Lord Gaben protect us for EA is dark and full of DLCs

Stop reminding me of Half-Life :( I'm trying to forget how badly i want the next one >. >

It's like an ex-gf that left you, and but still have feelings for her. ;P You just gotta move on!

:-D :-D

HALF-LIFEBLAZEN   1x   M! tj@88: To si pleteš s Alyx, Alyx byla smrtelně zraněná už na začátku hry a Vorti ji uzdravili, za to Eli byl přímo zabit a jeho mozek vycucal Combine Advisor, jinak ano HL 1 byl ukončen protože dvojka na něj navazovala a dva datadisky skvěle doplnili děj z odlišné strany barikády, jinak díky za kladný ohlas.HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    17.11.2014 21:33 HALF-LIFEBLAZEN

M! tj@88: To si pleteš s Alyx, Alyx byla smrtelně zraněná už na začátku hry a Vorti ji uzdravili, za to Eli byl přímo zabit a jeho mozek vycucal Combine Advisor, jinak ano HL 1 byl ukončen protože dvojka na něj navazovala a dva datadisky skvěle doplnili děj z odlišné strany barikády, jinak díky za kladný ohlas.

M!tj@88   1x   V HL1 byl příběh ukončen. Bokovky jako Blue Shift, Oposing Force jen doplňovaly pribeh o vedlejsi ukoly.

V HL2 jsme příběh v podstatě nedokončili. Skončilo to Episode 2 a pokud si dobře Pamatuju Eli byl smrtelně zraněn ale tipuji že Vortiguoni či jak se volají ho nenechají zemřít.

Pokud chcu HL pribeh definitivně ukončit nechť vysvětlí všechno tajemné kolem příběhu. Konspiračních stranek je velmi moc ale hlavně bych rád věděl kdo je G-Man, co vlastně chce, na co přišel a jak to ze ma uplne nad kazdym navrch ať už jsou to příšery ze Xenu či lidé ze Země. :-D Jinak dobrý článek Halfe! :thumbup:
M!tj@88mtj8816585
    17.11.2014 15:56
M!tj@88

V HL1 byl příběh ukončen. Bokovky jako Blue Shift, Oposing Force jen doplňovaly pribeh o vedlejsi ukoly.

V HL2 jsme příběh v podstatě nedokončili. Skončilo to Episode 2 a pokud si dobře Pamatuju Eli byl smrtelně zraněn ale tipuji že Vortiguoni či jak se volají ho nenechají zemřít.

Pokud chcu HL pribeh definitivně ukončit nechť vysvětlí všechno tajemné kolem příběhu. Konspiračních stranek je velmi moc ale hlavně bych rád věděl kdo je G-Man, co vlastně chce, na co přišel a jak to ze ma uplne nad kazdym navrch ať už jsou to příšery ze Xenu či lidé ze Země. :-D Jinak dobrý článek Halfe! :thumbup:

TheStargat3   1x   Freeman: Taky čekám, že Half-Life 3 (pokud vyjde) bude odlišný. Pokud vím, tak Viktor Antonov není ve Valve takže jsem zvědav na design jednotlivých levelů.TheStargat3thestargat39408    17.11.2014 13:32 TheStargat3

Freeman: Taky čekám, že Half-Life 3 (pokud vyjde) bude odlišný. Pokud vím, tak Viktor Antonov není ve Valve takže jsem zvědav na design jednotlivých levelů.

Freeman    HALF-LIFEBLAZEN: Jo, byl jsem tu jen párkrát před 2 lety, ale když jsem uviděl tenhle článek, tak jsem musel přidat komentář. Začíná mě znepokojovat jedna věc: 10 let je docela doba v lidském životě a všichni co tu hru dělali jsou o dekádu starší. Např. dabér Breena už zemřel, to sice příběhu až tak nevadí, ale co ostatní dabéři? A co scénaristi a lidi co vytvářeli HL a HL2? Mnozí už ve Valve nejsou. Možná trojka jednou vyjde, ale vytvoří ji jiné Valve než to co teď známe.Freemanfreeman11766    17.11.2014 12:53 Freeman

HALF-LIFEBLAZEN: Jo, byl jsem tu jen párkrát před 2 lety, ale když jsem uviděl tenhle článek, tak jsem musel přidat komentář. Začíná mě znepokojovat jedna věc: 10 let je docela doba v lidském životě a všichni co tu hru dělali jsou o dekádu starší. Např. dabér Breena už zemřel, to sice příběhu až tak nevadí, ale co ostatní dabéři? A co scénaristi a lidi co vytvářeli HL a HL2? Mnozí už ve Valve nejsou. Možná trojka jednou vyjde, ale vytvoří ji jiné Valve než to co teď známe.

rawneox    No i na IGN to vidí pesimisticky [ odkaz ] . . jednou ale musí vyjít, nebojte :thumbup:
Edit: ted jsem se kouknul na pár videí. . nostalgie jak prase. . pujdu vyhrabat alspoň orangebox :thumbup:
rawneoxrawneox17681
    17.11.2014 12:28
rawneox

No i na IGN to vidí pesimisticky [ odkaz ] . . jednou ale musí vyjít, nebojte :thumbup:
Edit: ted jsem se kouknul na pár videí. . nostalgie jak prase. . pujdu vyhrabat alspoň orangebox :thumbup:Komentář byl autorem naposledy upraven 17.11.2014 12:47

Původní verze před úpravami:No i na IGN to vidí pesimisticky [ odkaz ] . . jednou ale musí vyjít, nebojte :thumbup:

fordzy   1x   Díky za článek. Vrátily se mi pěkné vzpomínky na jednu z nejlepších stříleček.
Pořád věřím že HL3 jednou příjde. :thumbup:
fordzyfordzy2256
    17.11.2014 12:23
fordzy

Díky za článek. Vrátily se mi pěkné vzpomínky na jednu z nejlepších stříleček.
Pořád věřím že HL3 jednou příjde. :thumbup:

rawneox   2x   Pěkný čtení :thumbup: inovace, technologický postup Valve a vzpomínka na docela revoluční sérii, fakt pěkný shrnutí situace :thumbup: :-) . No, teď má být na Sony Experience v Las Vegas 6. prosince oznámena nějaká záhadná hra pro PS4, která vyvolá obrovský rozruch a některý hráči budou prý hoodně naštvaný. Padlo dost spekulací a plno lidí zmiňuje právě HL3. . 8-)rawneoxrawneox17681    17.11.2014 12:17 rawneox

Pěkný čtení :thumbup: inovace, technologický postup Valve a vzpomínka na docela revoluční sérii, fakt pěkný shrnutí situace :thumbup: :-) . No, teď má být na Sony Experience v Las Vegas 6. prosince oznámena nějaká záhadná hra pro PS4, která vyvolá obrovský rozruch a některý hráči budou prý hoodně naštvaný. Padlo dost spekulací a plno lidí zmiňuje právě HL3. . 8-)

TheStargat3   2x   Tímto článkem si mě velice potěšil. Jsem rád, že alespoň někdo si vzpomene na krále všech stříleček z pohledu první osoby. Bohužel Half-Life série je nyní pouze jako vzpomínka na ty nádherné časy, kdy Valve vydalo TU hru a všichni jsem se obávali, abychom to rozjeli na našich AMD Athlonech XP se 128mb grafikou. Bohužel po uplynutí 10ti let stále marně vyčkávám na jeho nástupce, který by zametl se všemi dnešními hrami.

Half-Life 2 podle mě vypadá graficky stále dobře. Jde vidět, že se jim Source engine povedl po všech stránkách a po boku Havoku 2. 0 jsou nesmrtelná dvojka vytvářející divy na našich monitorech i po této dlouhé době :)

Jinak jednou jsem četl takovou zajímavost a to, že na Ukrajině (rok 2003 - 2004) se v trafikách na ulicích běžně prodávala beta/pre-release verze hry. Kdybych bydlel na Ukrajině, nejspíše bych jedno CD/DVD vlastnil :)
TheStargat3thestargat39408
    17.11.2014 11:36
TheStargat3

Tímto článkem si mě velice potěšil. Jsem rád, že alespoň někdo si vzpomene na krále všech stříleček z pohledu první osoby. Bohužel Half-Life série je nyní pouze jako vzpomínka na ty nádherné časy, kdy Valve vydalo TU hru a všichni jsem se obávali, abychom to rozjeli na našich AMD Athlonech XP se 128mb grafikou. Bohužel po uplynutí 10ti let stále marně vyčkávám na jeho nástupce, který by zametl se všemi dnešními hrami.

Half-Life 2 podle mě vypadá graficky stále dobře. Jde vidět, že se jim Source engine povedl po všech stránkách a po boku Havoku 2. 0 jsou nesmrtelná dvojka vytvářející divy na našich monitorech i po této dlouhé době :)

Jinak jednou jsem četl takovou zajímavost a to, že na Ukrajině (rok 2003 - 2004) se v trafikách na ulicích běžně prodávala beta/pre-release verze hry. Kdybych bydlel na Ukrajině, nejspíše bych jedno CD/DVD vlastnil :)

HALF-LIFEBLAZEN   1x   Alphonse800: Vím že mě snažíš uchlácholit abych psal dál ale díky, jo Valve to přepískli a ano čím déle to trvá tím přehnanější očekávání může být, Duke Nukem Forever může vyprávět.

ThainDegu: Komunitě ZINGu je podle mě jedno že tu jsem, spíš tam jsem jako trošku otravný hmyz co nepěje chválu o CoD nebo Watch Dogs, jinak bych byl už dávno na titulní straně :D.

Freeman: Tebe jsem tě tu už dlouho neviděl a jinak souhlasím čas hodně letí, pamatuji si jako kdyby bylo ještě včera kdy jsem poprvé v Half-Life 2 vystupoval na nádraží City 17 a házel po Combine plechovky a prošel tam turniketem se kterým mají mnoho lidi problémy :D, ale mrzí mě že Half-Life 3 nebo aspoň náznak když už Half-Life 2 slaví 10 let není a překvapuje mě že tam nedali ani výroční slevu jako u Half-Life 1.
HALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617
    17.11.2014 09:44
HALF-LIFEBLAZEN

Alphonse800: Vím že mě snažíš uchlácholit abych psal dál ale díky, jo Valve to přepískli a ano čím déle to trvá tím přehnanější očekávání může být, Duke Nukem Forever může vyprávět.

ThainDegu: Komunitě ZINGu je podle mě jedno že tu jsem, spíš tam jsem jako trošku otravný hmyz co nepěje chválu o CoD nebo Watch Dogs, jinak bych byl už dávno na titulní straně :D.

Freeman: Tebe jsem tě tu už dlouho neviděl a jinak souhlasím čas hodně letí, pamatuji si jako kdyby bylo ještě včera kdy jsem poprvé v Half-Life 2 vystupoval na nádraží City 17 a házel po Combine plechovky a prošel tam turniketem se kterým mají mnoho lidi problémy :D, ale mrzí mě že Half-Life 3 nebo aspoň náznak když už Half-Life 2 slaví 10 let není a překvapuje mě že tam nedali ani výroční slevu jako u Half-Life 1.

O autorovi blogu

HALF-LIFEBLAZEN

Přečetl jsem článek až do konce jedním dechem mé halfovské srdce zabušilo a nyní mohu říct jedno, je mi z toho úplně na nic, každopádně bylo mi to už od začátku jasné že další díl Half-Life nebude, když už jsem viděl hromadný odchod scenáristů, ale nikdo mi nevěřil.

Za sebe mohu říct jen toto, už zbývá jen počkat na Xen pro Black Mesa a udělat tak finální tečku tam kde to celé začalo.

Sbohem Half-Life, bylo mi ctí tě hrát.

Založit herní BLOG